Organització i Funcions
En este apartat tenim la intenció de donar a conèixer les tasques de la Política Local de Moncada, sent primordial l'aplicació i coneixement de les lleis i reglaments específics, d'entre les quals destaquem en l'ús diari, la Llei Orgància 1/1992,de 21 de febrer, sobre Protecció de la Seguretat Ciutadana.
Funcions policials
Les diferents funcions policials estan assignades a la Comissaria, Unitat de Patrulles, Unitat de Barris i la Unitat administrativa.
COMISSARIA
Les Dependències de la Policia Local es troben ubicades a l'Ajuntament, siti al Carrer Major núm. 63.
L'horari d'atenció al ciutadà es realitza les 24 hores del dia,i es pot contactar amb la Policia Local a través dels números telefònics següents, 961390587 i 96.1393626
UNITAT DE PATRULLES
Realitza torns de matí, vesprada i nit els 365 dies de l'any.
Les principals funcions de la Patrulla Policia són: PREVENIR, RESPONDRE I AUXILIAR. D'esta forma les principals funcions les podem concretar en les següents:
- Patrulles preventives del Nucli Urbà
- Patrulles preventives dels Barris Perifèrics.
- Patrulles preventives dels Polígons Industrials.
- Controls Preventius Diversos:
- Ús de la corretja de Seguretat
- Ús del Casc.
- Alcoholèmies.
- Actuacions diverses en matèria de seguretat ciutadana.
- Auxili i informació al Ciudadà.
UNITAT ADMINISTRATIVA
Realitza jornades de matí de dilluns a divendres. Les principals funcions són les següents:
- Atenció al ciutadà.
- Recepció de documents interns.
- Recepció de documents externs.
- Gestió de residus sòlids.
- Registre i remissió d' Atestats.
- Registre i remissió de les Intervencions realitzades.
- Arxiu i Gestió de tota la documentació interna i externa de la Policia Local.
- Primer contacte amb víctimes de violència de gènere.
- Primer contacte en el tractament de menors.
- Gestió de les Ordres de Protecció i altres documents Judicials